Oyun Dünyasının Ustaları Serisi: Hideo Kojima ve Oyunları

oyun-dunyasinin-ustalari-serisi-hideo-kojima-ve-oyunlari

Oyun dünyasında birçok celebrity bulunsa da şimdiden ulaşılmayacak bir mertebeye yerleşen bambaşka bir isim var; o da tabii ki Hideo Kojima.

En karizmatik oyun karakterlerinden biri olan Solid Snake’in başrolündeki Metal Gear Solid serisi ile efsaneleşen Kojima, sonrasında yaptığı oyunlar ve kariyerindeki değişimlerle de her zaman gündemde olmayı başarıyor.

En son Summer Fest 2022 konferansında birkaç dakika için ekranlarda görebildiğimiz bu usta oyun yapımcısı, söylentilere göre Overdose adlı bir korku oyunu üzerinde de çalışmakta.

Peki Hideo Kojima kimdir? Neden bu kadar seviliyor? Nasıl böylesine bir efsane haline geldi? Ustalara saygı kuşağımızda bugün Hideo Kojima ile ilgili tüm detayları sizlerle paylaşıyoruz.

Hideo Kojima Kimdir?

Hideo Kojima’nın doğum tarihi 24 Ağustos 1963. 59 yaşında bir oyun yapımcısı. Klasik bir oyun yapımcısının ötesinde tabii ki, aynı zamanda bir yönetmen, yazar ve tasarımcı. Belki de bilgisayar oyunlarına, sinema filmlerindeki “auteur” kavramını hak eden ilk kişi. Hani sinema dünyasında bazı yönetmenlerin filmleri kimin tarafından çekildiğini belli eder ya. Mesela Tarantino ya da Nolan. İşte bir Kojima oyunu oynarken de oyunun Hideo Kojima tarafından yapıldığını bilmeden anlayabiliyoruz.

hideo-kojima-kimdir

Tokyo’da doğan Kojima, üç çocuklu bir ailenin en küçüğü olarak dünyaya geliyor. Babası Kingo bir eczacı ve Hideo ismini o dönem tanıştığı birçok doktorun adı olduğundan oğluna veriyor. Henüz dört yaşında Tokyo’yu bırakıp ailesiyle Osaka’ya taşınan Hideo, bu yılların kendisi için büyük bir değişim yarattığını söylüyor. Bu nedenle pek dışarı çıkmıyor ve evde sürekli film izleyip oyuncak figürler tasarlıyormuş. Çocukluğu boyunca her akşam ailecek film izlediklerini ve film bitmeden kimsenin kalkmasına izin vermedikleri bir aile kuralı olduğunu anlatıyor.

Çoğunlukla Avrupa filmleri, kovboy ve korku filmlerini seven Kojima’nın hayatı bir arkadaşının okula Super 8 kamerası getirmesiyle başlıyor. Adında süper dediğine bakmayın Super 8 günümüz kameralarının kalitesinden çok uzak, bant kasete kayıt yapan küçük ve basit bir kamera. Ancak bu Kojima’yı durdurabilecek bir bahane değil. Arkadaşıyla çektiği kısa filmleri okul arkadaşlarından cüzi miktarda bilet ücreti alarak sinema gösterimleri düzenlemeye başlıyor.

Hideo Kojima’nın Oyun Kariyeri

hideo-kojima-oyun-kariyeri

Hideo Kojima aslında yola bir oyun yapımcısı olmak için çıkmıyor. Çocukluk ve gençlik yıllarındaki büyük tutkusu sinema nedeniyle bir film yönetmeni olmak istiyor. Ancak bu yola girmesini sağlayacak hiç bir arkadaşı ya da yol göstereni yok. Kojima da ekonomi okuduğu üniversite yıllarında bilgisayar oyunu sektörüne girmeye karar veriyor. Yıllardan 1986 ve etrafındaki birçok kişi Kojima’nın bu kariyer seçimi konusunda oldukça şüpheli. Sırf bu sebepten Hideo Kojima tanıştığı birçok kişiden oyun sektöründe olduğunu sakladığını itiraf ediyor.

İlk iş tecrübesi olarak 1986 yılında ünlü oyun stüdyosu Konami’de çalışmaya başlıyor. Kojima’nın niyeti dönemin 56 renkli paletiyle en gelişmiş konsolu Nintendo Entertainment System (NES) için oyun geliştirmek olsa da sadece 16 renkli MSX cihazında çalışmak büyük bir düş kırıklığına sebep oluyor. Neyse ki bu noktadan sonra işler hem Kojima hem de gamer’lar için müthiş bir yere geliyor. 

Öyleyse önde gelen Hideo Kojima oyunlarını incelemeye başlama zamanı!

Hideo Kojima Video Oyunları

16 renkli MSX’ten milyonlarca renge ve fotorealistik grafiklere sahip konsollar ve modern PC’ler için her defasında yeni bir şeyler ortaya koyan Hideo Kojima’nın önde gelen oyunları incelememiz başlıyor.

Penguin Adventure (1986)

penguin-adventure

Penguin Adventure, Hideo Kojima’nın Konami’de yer aldığı ilk oyun projesi. Asistan yönetmen olarak yer aldığı oyun üzerinde 1986 yılında çalışmaya başlıyorlar. 1983 yılında çıkan Antarctic Adventure’ın devam oyunu olarak planlanan Pengunin Adventure, ilk oyunun üstüne pek çok özellik katıyor. Daha fazla aksiyon elementi, rol yapma mekanikleri, eşya geliştirme sistemi ve en önemlisi (o yıllarda benzerine pek rastlanmayan) çoklu son özellikleri tabii ki Kojima’nın etkisiyle ortaya çıkıyor. Oyun kritiklerince bugün bile Penguin Adventure, dönemin şartlarının çok daha ötesinde özelliklere sahip olarak nitelendiriliyor.

Lost Warld

lost-warld

Lost Warld, Hideo Kojima’nın Konami tarafından reddedilen ve hayata geçmeyen bir oyun projesi. İptal edilmesinin sebebi ise oyunun MSX sistem için çok komplike olması. Oyun hakkında pek fazla bilgi bulunmasa da bir aksiyon oyunu olduğunu, ünlü gemi Titanik’te geçeceğini ve “Maskeli Savaşçı” adlı bir kadın karakterin gözünden anlatılan bir hikayesi olduğu biliniyor. Hem “war” hem “world” kelimelerinden esinle isimlendirilen Lost Warld gerçekleşmemiş bir efsane olarak halen birçok oyun severin hayalini kurduğu bir proje haline geldi.

Metal Gear (1987)

metal-gear-1987

13 Temmuz 1987 yılında çıkan Metal Gear, ileride Kojima’nın en büyük eseri olacak Metal Gear Solid’in ilk oyunu. Çalıştığı oyun stüdyosu Konami’deki bir yönetici Kojima’nın projeyi devralması istiyor. Mevcut oyun projesi çok aksiyon odaklı olduğundan MSX’in limitlerini yine aşacak bir hale gelmiş durumda. Kojima ise esin kaynağını The Great Escape (Büyük Kaçış) adlı Amerikan klasiği bir filmden alıp oyundaki aksiyon yoğunluğunu azaltıp bir hapishaneden kaçış hikayesi tasarlıyor.

Oyuncuların Solid Snake adlı bir özel operasyon uzmanını oynadığı oyunda Snake’in görevi Outer Haven adlı bir bölgede bulunan “Metal Gear” ismindeki nükleer silahı durdurmak. Aksiyon içerse de asıl odağı gizlilik olan bu oyun “stealth” oyunlarının da ilk örneklerinden biri olarak sayılıyor.

Oyunun çıkışından bir süre sonra Kojima’nın hayallerini süsleyen NES’e de Metal Gear’ın bir portu yapılıyor. Daha iyi grafikler, daha yüksek zorluk ve farklı bir son ile revize edilen oyun özellikle yapılan değişiklikler ve kötü lokalizasyon çalışması nedeniyle birçok eleştiriye maruz kalıyor. İki cihaz arasındaki adaptasyonu gerçekleştiren geliştiriciler ise bu proje için sadece 3 ayları olduğunu ve Kojima’nın Metal Gear’da tasarladığı bazı fikirlerin NES donanımının yeteneklerini aştığı açıklamasını yapıyor.

Snatcher (1988)

snatcher-1988

Snatcher, Hideo Kojima’nın 26 Kasım 1988 yılında yayınlanan üçüncü oyunudur. Grafik tabanlı bir macera oyunu olarak tanımlanan projenin hem yazarı hem de yönetmeni Hideo Kojima.

Kojima, Snatcher için 6 bölümden oluşan bir macera planlasa da Konami tarafından 2 bölümde tamamlanması gerektiği dikte edildi ve neticede havada kalan bir son ile tamamlandı. Cyberpunk temalı bir atmosfere ve döneme göre açık dünya sayılabilecek bir yapıya sahip oyun tıpkı bir anime gibi tasarlandı ve oyundan çok film gibi bir yapım süreci izlendi.

Özellikle 1982 yapımı Blade Runner’dan birçok esinti taşıyan oyun kritiklerden olumlu dönüşler aldı ve “Kojima sinemaya has hikaye anlatımını bir konsol oyununa taşıyor” yorumları yapıldı.

Metal Gear 2: Solid Snake (1990)

metal-gear-2-solid-snake-1990

Metal Gear’ın NES’te yakaladığı büyük başarıdan sonra Konami 2. bir Metal Gear oyunu için kolları sıvadı. Ancak her nedense Hideo Kojima bu projeye dahil edilmedi. Konami tarafından geliştirilecek bu oyunun adı Snake’s Revenge olacaktı. Tüm bu bilgileri iş arkadaşıyla yaptığı bir tren yolculuğunda öğrenen Kojima, kendine ait ikinci bir oyun tasarlamaya hemen başladı.

Metal Gear 2: Solid Snake ve Snake’s Revenge 1990 yılında oyuncularla buluştu. Konami’nin Kojima’sız projesi pek beğeni toplayamazken Metal Gear 2, özellikle geliştirilmiş gizlilik mekanikleri sayesinde hem doğu hem batı oyun basınından çok iyi skorlarla döndü. Oyuncunun çıkardığı sesin düşmanlar tarafından fark edilmesi, eğilme ve sürünme mekanikleri, mayınları etkisiz hale getirmek ve düşman görüş açılarının koni formunda gösterilmesi gibi günümüzün standartı haline gelen gizlilik mekaniklerinin ilk örneklerine bu oyunda rastlıyoruz.

Policenauts (1994)

policenauts-1994

Policenauts, Hideo Kojima’nın 29 Temmmuz 1994’te yayınlanan oyunudur. Donanımsal limitlerden bunalan Kojima yaratıcılığının, geliştiricilerin yaklaşımları tarafından kısıtlanmasından bıkmaya başlamıştı. Animasyonlar ve müziğin bile ne zaman gireceğine geliştiricilerin karar verdiği bu dönemde Metal Gear 2 için yeni bir programlama motoru geliştiren Kojima bunu kullanarak çok daha yaratıcı bir yaklaşıma geçiş yapma fırsatı yakaladı.

Point-and-click yani mouse ile çeşitli alanlara tıklanarak oynanan bir macera oyunu olan Policenauts, bir astronot, bir dedektif ve bir suç ağının bulunduğu karmaşık bir hikayeyi konu alıyor. Kritikler tarafından “yüksek seviyede bir yaratıcılık eseri” olarak yorumlanan oyun özellikle kaliteli animasyonları, üst düzey seslendirmesi ve özgün dünyasıyla dikkatleri üstüne çekti. Snatcher’ın da ruhsal devamı olarak nitelendirilen Policenauts ile Kojima artık farkını iyice ortaya koymaya başladı.

Metal Gear Solid (1998)

metal-gear-solid-1998

Metal Gear Solid, Hideo Kojima’nın 3 Eylül 1998’te yayınlanan oyunudur. Oyun aslında Panasonic tarafından geliştirilen bir oyun konsolu olan 3DO Interactive Multiplayer isimli cihaz için geliştirilecekti. Bu proje rafa kalkınca yola Playstation ile devam edilme kararı alındı.

Metal Gear Solid hem Hideo Kojima hem de oyun dünyası için çok kısa sürede bir mihenk taşı haline geldi. Önceki oyunlardaki 2D grafikler tamamen 3D’ye dönüştürülmüş, filmlere taş çıkaran bir hikaye, müthiş seslendirmeler ve yepyeni oyun mekanikleri ile daha önce hiç görülmemiş bir oyun ortaya çıkmıştı. Bu noktadan sonra da Hideo Kojima artık oyun dünyasının en gözde celebrity’si haline geldi.

Daha önce ziyaret edilen alanlara geri dönme, derinlikli bir baş karakterin yanında her baş düşmanın kendine özgü ve tutarlı hikayesi, geliştirilmiş gizlilik mekanikleri, yakın dövüş, silah mekanikleri ve çeşitliliği, kaliteli bir bilim kurgu dünyası ve daha birçok yenilik ile Metal Gear Solid milyonlarca oyuncu tarafından devam oyunları iple çekilir hale geldi.

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (2001)

metal-gear-solid-2-2001

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, Hideo Kojima’nın 13 Kasım 2001’de Playstation 2 için yayınlanan oyunudur. İlk oyundan 3 yıl sonra yayınlanan ikinci oyun hem Hideo Kojima’nın bir önceki oyundan öğrendikleri ve yepyeni fikirleri hem de Playstation 2’nin döneme damga vuran donanım gücü sayesinde Sons of Liberty ilk oyundan çok daha gelişmiş bir tecrübe sundu.

Metal Gear Solid’in ilk oyunu her ne kadar şaheser olarak nitelendirilse de konu bakımından klasik bir Hollywood aksiyon filminden en fazla birkaç adım ilerideydi. Metal Gear Solid 2’de ise Hideo Kojima’nın hikaye anlatımı kendine has niteliklerini kazanmaya başladı. Oyun en büyük riski ana karakter olarak Solid Snake’i oynatmayarak alıyor. Düşünsenize, Rocky kadar başarılı bir filmin devamı olan Rocky 2’de baş kahraman Rocky değil başka bir boksör. Ancak bu risk öylesine anlamlı şekilde sunuldu ki bu konuda kötü bir eleştiri gelmedi bile.

Oyun yine fütüristik bir havaya sahip ve birçok özgün dost ve düşman karakterler barındırıyor. Korku filmlerinden bilim kurguya her türden küçük parçalar bulunan oyunun sonu ise dördüncü duvarı kıran nitelikte. Yani oyun bir noktadan sonra bir oyun olduğunu ve bir oyuncu tarafından oynandığını anlatan bir tür bilinç kazanmaya varıp kendini bir meta hikaye olarak sunuyor. Felsefi ve psikolojik açıdan da oldukça derin olan oyun, sektörün emekleme yılları diyebileceğimiz bu yıllarda oyun kavramıyla alakalı çok derin sorular soruyordu. Post modernizm, sanal gerçeklik, yapay zeka, komplo teorileri, düşünce özgürlüğü, yankı odaları, sansürcülük ve bilişim çağı gibi bugün konuşur olduğumuz birçok kavram oyun içinde tartışma konusu haline geliyordu.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater (2004)

metal-gear-solid-3-2004

Metal Gear Solid 3: Snake Eater, Hideo Kojima’nın 17 Kasım 2004’te Playstation 2 için yayınlanan oyunudur. Serinin yeni oyunu yine birçok yenilikle geldi. En büyük değişiklik oyundaki füturistik ve teknolojik çevrenin yerini yoğun bir bitki örtüsüyle kaplı bir ormanın almasıydı. Bunun sebebi olayların 1960’lı yıllarda geçiyor olması.

Serinin yeni oyunu yine birçok inovatif fikire sahip. Özellikle kamuflaj ve hayatta kalma mekaniklerini bir adım öteye taşıyor. Farklı kamuflaj giysilerinin yanı sıra bu oyunda Snake yüz boyası da kullanıyor. Kamuflaj mekaniği oransal bir seviye hesaplamasına sahip ve yüzdelik olarak düşmanlar tarafından görülme ihtimalin bir mekanik olarak sunuluyor. Snake ilk defa bu oyunda acıkıyor ve enerji seviyesi açlık durumuna göre değişiklik gösteriyor. Hikaye ise diğer iki oyundan çok daha uzun. Birçok unutulmaz düşman ve bu düşmanların karakter derinliği resmen başarılı bir film ölçeğinde. Teknolojinin yerini yaban hayatın aldığı oyunun bir diğer yeniliği CQC (Close Quarters Combat) yani yakın dövüş mekaniği. Gizliliğin büyük öneme sahip olduğu bir oyunda olmazsa olmaz bir özellik.

Birçok ödül sahibi olan oyun inceleme yapan platformlar tarafından da 9 ve 90 üstünde puanlarla klasikler arasına çoktan girdi.

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (2008)

metal-gear-solid-4-2008

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, Hideo Kojima’nın 12 Haziran 2008’de Playstation 3 için yayınlanan oyunudur. Bir önceki oyun Snake Eater’da Snake’in en genç halini görürken bu oyunda da en yaşlı haliyle karşı karşıya kalıyoruz. Çevre teması olarak da bu defa kumlu bir orta doğu atmosferindeyiz.

Teknolojinin en gelişkin halini de bu oyunda görüyoruz. Bu defa sadece insanlarla değil tasarımları insanı epey rahatsız eden mobilize robotlarla da uğraşmak zorundasın. Snake Eater’daki kamuflaj mekanikleri teknolojinin de yardımıyla mükemmele yakın bir hale geliyor. Bunun yanında Psyche Meter adlı bir karakter durum mekaniği de geliyor. Psyche Meter, Snake’in psikolojik durumunu yansıtıyor ve savaş sırasında yaşadığı stres sebebiyle etkileniyor. Çünkü Snake artık eskisi gibi değil ve Kojima yepyeni mekaniklerle bunu hissettirmeyi çok iyi başarıyor.

Birçok eski ve yeni düşmanın bulunduğu oyunda kamera perspektifinde radikal bir değişikliğe gidildi. Bu da daha modern bir oynanış sağladı. Sabit ekranlı üçüncü kişi kamerası yerine kahramanı omuzundan gösteren modern bir tps tercih edildi. Bir de tabii FPS perspektifine de istediğimizde geçip nişan alabiliyoruz.

Yılın en iyi oyunu, en iyi hikaye, en iyi grafik, en iyi boss dövüşleri, en unutulmaz anlar gibi tüm “en” ödüllerini topladı. Oyunun bir diğer özelliği ise tamamen Hideo Kojima tarafından başlatılıp bitirilen son MGS oyunu olması.

Silent Hill P.T. (2014)

silent-hill-pt-2014

Silent Hill P.T. ne yazık ki iptal olan bir diğer Hideo Kojima projesi. Ancak öyle bir proje ki belki de oyun dünyasının en çok merak ve heyecan yaratan oyunu olacaktı. Kırk yılda bir yaşanacak bir birleşmeyle Silent Hill dünyası, Hideo Kojima ve ünlü yönetmen Guillermo del Toro bir araya gelip yepyeni bir Silent Hill oyunu üzerinde çalışmaya başladılar. Ne yazık ki elimizde kısa süreli bir teaser demo dışında başka bir şey yok.

Bu demo da öyle bir demo ki hem fotorealistik grafikleri hem de Silent Hill’e özgü ve yapımcılarının en karanlık kabuslarından fırlamış korku ögeleriyle inanılmaz bir tecrübe sunuyordu. 2014 yılında P.T. ücretsiz olarak yayınlandı ve büyük olay yarattı. Ancak Konami ve Hideo Kojima arasındaki anlaşmazlık sebebiyle iptal edildi.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (2015)

metal-gear-solid-5-2015

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, Hideo Kojima’nın 1 Eylül 2015’te PC, Xbox, PS4 gibi birçok platform için yayınlanan oyunudur. Kojima’nın artık şaşırtmayan radikal değişikliği bu oyunun bir açık dünya olmasıydı. Hem gizlilik ve hayatta kalma, hem de base building ve combat tarafında çok büyük bir özgürlük ve çeşitliliğe sahip oyunun özellikle uzun ve interaktif açılış sahnesi oynayanların asla unutmayacağı bir tecrübe.

Bu defa bir hikayeye kapılmak yerine Snake oyuncunun seçeceği çeşitli görevleri yerine getiriyor, kendi ekibini kuruyor ve karargahını güçlendiriyor. Grafikler dönemin en iyileriyle yarışırken bir yandan akan konusu büyük heyecan kaynağı oluyor. Ancak oyunun yapım sürecinin son çeyreğine girildiğinde Konami ve Hideo Kojima bir anlaşmazlığa giriyor ve neticesinde Kojima yıllarca çalıştığı Konami’den ayrılıyor.

Oyun da tam bu noktada bir Kojima oyunu olmaktan çıktığını oyuncuya hissettiriyor. Bu nedenle birçok olumlu eleştirinin yanında belki de ilk defa ciddi miktarda olumsuz eleştirinin sahibi haline geliyor.

Tüm bunlara rağmen yılın oyunu da olmak üzere birçok ödül sahibi olan Metal Gear Solid V: The Phantom Pain şu an için oynanabilecek son MGS oyunu.

Death Stranding (2019)

death-stranding-2019

Death Stranding, Konami’den ayrılıp yola kendi şirketi Kojima Productions ile devam eden Hideo Kojima’nın 8 Kasım 2019 yılında çıkan ilk oyunudur. Metal Gear Solid’in hakları Konami’de olduğundan bir devam oyunu beklenmese de Death Stranding gibi bir yapım da açıkçası kimse tarafından beklenmiyordu.

Klasik oyun algısını yıkacak bu oyunda gibi Norman Reedus, Mads Mikkelsen ve Léa Seydoux gibi ünlü oyuncular yer alıyor. Bunların yanında ünlü Meksikalı yönetmen Guillermo del Toro’da dış karakterlerden birini canlandırıyor. Motion capture teknolojisinden sonuna kadar yararlanılan oyunun yapımı CGI ağırlık bir filminkinden farksız oldu.

Oyunun incelemelerine gelince işler biraz değişiyor. Tüm platformlarda çıktığı için ciddi bir satış yakalayan oyun ciddi bir eleştiri yağmurunun da hedefi oldu. Oyun temel olarak Dünya’nın insanlar için tehlikeli bir hale geldiği bir gelecekte geçiyor. Birkaç cüretkar ve genetik olarak şanslı kişi ise dışarı çıkamayan insanlığın kurduğu üsler arasında gerekli materyallerin taşımasını gerçekleştiriyor. Biz de bu kişilerden biri olan Sam Porter Bridges adlı karakteri yönetiyoruz.

Müthiş detaylarla süslenmiş devasa bir dünyaya sahip oyunun grafikleri gerçekten fotorealistikliğe oldukça yakın. Müzikleri ve atmosferiyle gerçekten kapsayıcı bir tecrübe sunarken oyun mekanikleri tarafında bazılarınca oldukça sığ bulunuyor. Hatta oyunun adı çoğunlukla taşıma işlemi yapıldığı için “kargo simülatörü” olarak anılıyor.

Yeni bir oyun türü yarattığını iddia eden Kojima çok da haksız değil. Bu oyunun herkes için olmadığı ortada. Oyunun sevenleri de azımsanmayacak oranda tabii ki. Kargoların ağırlık yönetimi, engebeli araziler, karakterin hareket animasyonları, farklı düşmanlar ve tabii derin bir hikaye sunan oyun bir MGS değil elbette ama yine de iyi bir Kojima eseri.

MGS serisiyle yayınlandığı yıldaki “yılın en iyi oyunu” ödülünü almaya alışan Kojima, bu oyunda ne yazık ki bu ödülü kaçırıyor. Bunun yerine en iyi sanat yönetimi, en iyi müzik ve Mads Mikkelsen ile en iyi performans ödüllerini alıyor.

Overdose

hideo-kojima-overdose

Overdose, Hideo Kojima’nın bir sonraki oyunu olacak söylentisiyle çıktı. Oyunun bir korku oyunu olduğu konuşuluyor ve Death Stranding’ten tanıdığımız Mama karakteriyle tekrar karşılaşacağız. Bunun dışında henüz hiç bir bilgimiz olmasa da Summer Game Fest 2022’de yapılan Microsoft konferansı sırasında birkaç dakikalığına Kojima’ya bağlanıldı. Zoom üzerinden yapılan görüşmede Kojima, uzun süredir gerçekleştirmek istediği yeni bir oyun projesi üzerinde çalıştığının müjdesini verdi.

Oyun büyük ihtimalle sadece Xbox ve PC platformlarında erişilebilecek gibi görünüyor.

Oyun dünyasının dehalarından Hideo Kojima’nın hikayesi çok daha uzun olsa da kariyer gelişimi ve oyunlarını senin için derlemeye çalıştık. Oyun dünyasında Kojima gibi devrim yapan diğer karakterler için de detaylı yazılarımız gelecek, takibi bırakma sakın!

Bir de tabii ki oyun dünyasının ve oyuncunun dostu Ozan SuperApp harika kampanyalarla geliyor. Mevcut kampanyalarımız için Cashback sayfamızı takibe almayı unutma. Henüz uygulamaya sahip değilsen en avantajlı kampanyalardan ve hayatını kolaylaştıran servislerden yararlanmak için Ozan SuperApp’i hemen indir!

Add to Collection
No Collections

Here you'll find all collections you've created before.